7
​grip ve nezle
aynı şey sandığımız ama önemli farkları olan gıcık iki şey bu ikisi. bu ikisi arasındaki temel farklardan bahsedeceğim.

ilk önce grip yabancı ecnebi bir kelime olarak varsayıp çok kötü olduğunu düşünmemiz gerek. grip sonbahar ve kış aylarında salgın hastalık olarak görülür. ilk belirtisi ateşlenmek olmakla beraber yeterli önlem alınmazsa büyüklerde ölümle, küçüklerde tranvayla sonuçlanabilir. grip 15 gün ve daha fazla sürer. kas ağrısı yorgunluk gibi yan etkileride cabası.

nezle ise öyle bizden halktan fakir hastalığı sokakta top oynar üşütürsün nezle olursun ateşin falan çıkmaz sümüklü sümüklü gezersin. nezlenin yazı kışı olmaz her zaman kapınızı çalabilir. genelde nezle 4-5 günde geçer arkasından 3-4 gün öksürük devam eder ama herhangi bir kas ağrısı veya yorgunluk hissi yaşamazsınız.

şekil şukul olcam diye üşütüp hastalanmayın ;)

iyi puivlemeler :)
  • 1
    huseyinargun 15 gün önce
    tüm grip dediklerimiz nezleymiş yani.sağolasın aydınlandım :)
  • 1
    hedap 15 gün önce
    grip oldum. allah muhafaza.
    gece yattim sabah, yürüyecek gucum yoktu.
    iğne vurdurdum. 2 gun sonra geçti.
    ama o dediğin kas yorgunluğu bas agrisi vs.
    cekilecek dert değil cidden. dikkat etmek gerek.
    bu gibi durumlarda igne ve agri kesiciden başka birşey kullanmamak gerek bence.
    ılacin dibine vurunca daha zor geçiyor hastalik.
    1
    ibrahimisbilir 15 gün önce
    halsizlik hissi geçmiyor kesinlikle benim sana önerim temiz hava yani odaya kapanıp yorganı çekip yatınca iyice tıkanıyor burun sık sık pencereyi açıp hava almalısın biraz
    0
    hedap 15 gün önce
    atlattim ben ya. çalışarak hemde turp gibi oldum iki güne:)
    1
    ibrahimisbilir 15 gün önce
    iyi geçmiş olsun puvo ;)
  • 0
    yondaimehokagesama 15 gün önce
    nezle ?
    1
    oxygen 15 gün önce
    üsye
    1
    yondaimehokagesama 15 gün önce
    bu halkı anlamıyorum azizim
    0
    oxygen 15 gün önce
    kardeşim sen profesyonelsin, halk tıbbi terimleri bilmeyebilir. ki sen ben de bu yaşa kadar bilmiyorduk. o nedenle ortak dili bulmak gerekir. atıyorum hastana hadi kolunu fleksiyona getir diyemezsin :)
    1
    yondaimehokagesama 15 gün önce
    haklısın.bunların böğrü de ağrır yel de girer😂
  • 0
    meqt 15 gün önce
    ezelden beri nezleyim desene
  • 0
    kevinyost 15 gün önce
    erkek adam üşümez hasta olur


  • bilin istedim

    Her türlü az bilinen, çok bilinen, duyulsada ne olduğu tam olarak bilinmeyen kavramların açıklandığı. puivin bilmesini istediğiniz bilgi, anı,fıkra, makale, görselleri paylaşabileceğiniz, sesinizi özgürce duyurmak istediğinizde seçeceğiniz bölüm

    19 takipçi

  • abone ol

  • moderatörler

    ibrahimisbilir

    hukuk582
  • 1. bölüm açıklamasına uygun olmayan başlıklar açmayınız.

    2. yanlış bir bilgi gördüğünüzde yazara düzeltmesi için rica ediniz.

    3. açılan başlığı gerekli buluyorsanız (+), gereksiz buluyorsanız (-) yönünde işaretleyiniz.


popi yükleniyor...

popi yükleniyor...

pupu yükleniyor...

pupu yükleniyor...

tepe yükleniyor...

tepe yükleniyor...